از مهمترین مزایای نرم افزار اینونتور ساده سازی فرایندهای تولید در صنعت می باشد. یکی از روش هاس ساخت پروفیل های آلومینیمی با سطوح مقطع مختلف فرایند اکستروژن است. 

فرایند اکستروژن (Extrusion Process)  یکی از روش‌های حجمی، برای تغییر شکل مواد به منظور کاهش سطح مقطع و یا ضخامت است که در نتیجه آن، قطعاتی با سطح مقطع صاف و عمودی تولید می‌شوند. جهت انجام فرایند اکستروژن، ابتدا قالب اکستروژن که سطح مقطع مورد نظر در آن ایجاد شده است طراحی و ساخته می شود سپس فرایند اکسترژن که با فشرده سازی ماده خام انجام می گردد و با خروج ماده از قالب به پایان می رسد تکمیل می گردد. دو مزیت این فرایند، نسبت به دیگر روش‌های شکل‌دهی، قابلیت بالا در تولید قطعاتی با سطح مقطع پیچیده و همچنین شکل‌دهی مواد ترد و شکننده است، زیرا ماده در این روش، تنها تحت فشارو تنش های برشی قرار می‌گیرد. در این روش قطعاتی با سطح مقطع با کیفیت بالا و صاف که باعث افزایش استحکام قطعه می گردد تولید می گردد. 

چگونه نرم افزار اتودسک اینونتئر می تواند در طراحی قالب اکستروژن به ما کمک کند. در لینک زیر می توانید پاسخ این سوال را ببینید.

سایت انجمن اینونتور ایران اولین و تنها سایت آموزش نرم افزار در ایران این لینک را برای شما ایجاد نموده است. موفق باشید.

مقطع ,قالب ,گردد ,افزار ,اکستروژن ,تولید ,قالب اکستروژن ,طراحی قالب ,افزار اینونتور منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دنیای رنگارنگ ایمی رز دانلودستان فینگرفود آموزش فتوشاپ به صورت حرفه ای مطب ایمپلنت تهران|دکتر وحید دهقان مینا جونی تبلیغات آموزش شرطبندی استراتژی و روشهای مناسب برای موفقیت در شرطبندی بررسی و معرفی سایت های شرطبندی